28 Şubat 2011 Pazartesi

KIZILCIK ŞURUBU


Kızılcık şurubunu daha önce hiç tatma şansım olmamıştı.Kızılcığın buruk tadına rağmen şansımı denedim.Bir çok tarife baktım ve sonunda CAFEGUSTO 'nun blogundaki tarifi denemeye karar verdim ve çok beğendim.Seneye daha fazla kızılcığı buzluğa istiflemeye karar verdim:)

Malzemeleri:
  • 1 kg kızılcık
  • 4 su bardağı su
  • 2.5 su bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 adet çubuk tarçın(tarifte yoktu ama çok yakıştı)
Yapılışı:
  • 2 su bardağı su ile kızılıcık kaynatılır.Sonra süzgeçten geçirilir yumuşayan kızılcıklar.2 su bardağı su ile de 2,5 su bardağı şeker güzelce karıştırılır.Şeker eritilip kızılcık püresi ile karıştırılır.Ocağa konulur,tarçında ilave edilir.İyice kaynatılır.Limon suyu ilave edilip biraz daha kaynatılır.Sıcak sıcak kavanoza konur.Soğuyunca su ilave edilip servis yapılır.Herkese tavsiye ederim.Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok:

28 Şubat 2011 Pazartesi

KIZILCIK ŞURUBU


Kızılcık şurubunu daha önce hiç tatma şansım olmamıştı.Kızılcığın buruk tadına rağmen şansımı denedim.Bir çok tarife baktım ve sonunda CAFEGUSTO 'nun blogundaki tarifi denemeye karar verdim ve çok beğendim.Seneye daha fazla kızılcığı buzluğa istiflemeye karar verdim:)

Malzemeleri:
  • 1 kg kızılcık
  • 4 su bardağı su
  • 2.5 su bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 adet çubuk tarçın(tarifte yoktu ama çok yakıştı)
Yapılışı:
  • 2 su bardağı su ile kızılıcık kaynatılır.Sonra süzgeçten geçirilir yumuşayan kızılcıklar.2 su bardağı su ile de 2,5 su bardağı şeker güzelce karıştırılır.Şeker eritilip kızılcık püresi ile karıştırılır.Ocağa konulur,tarçında ilave edilir.İyice kaynatılır.Limon suyu ilave edilip biraz daha kaynatılır.Sıcak sıcak kavanoza konur.Soğuyunca su ilave edilip servis yapılır.Herkese tavsiye ederim.Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok: