18 Eylül 2011 Pazar

KIYMALI POĞAÇA

Nihayet tarif yayınlamak için vakit bulabildim.Tabi söz verdiğim gibi bu tarif Çay ,Kahve Bahane etkiliği için sevgili Gelibolu17 arkadaşımıza gönderiyorum.Bu poğaca hamurunu ilk defa denedim ve çok beğendim.Mayalı hamur hemen tüketilince sevdiğimden annemin klasik poğaça hamurunu çok sevmediğimden bu hamur tam bana göre:))Ben kıymalı poğaça yapmayı tercih ettim.Bu hamurdan ben 15 tane çıkardım.Eğer daha fazla isterseniz iki kat malzemeyle yapmakta yarar var.İşte tarifi:

Malzemeler:
     
Hamuru:
  • 125 margarin veya tereyağ(eritilmiş)
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi:
  • 200-300gr kıyma
  • 1 soğan
  • 1 domates
  • 1 biber
  • Pulbiber ,karabiber,tuz
Yapılışı:
Hamurun tüm malzemeleri karıştırılıp kıvamlı bir hamur elde edilir.Sert veya çok cıvık olmamalı.Vaktiniz varsa dinlendirin lezzetini arttırıyor kesinlikle.İç malzemeleri için soğan ,kıyma kavrulup domates,biber ve baharatlar ilave edilir.İç malzeme soğuğunca klasik poğaça gibi yapılır.Ben ağzını çatalla bastırarak kapattım.Görünümü daha güzel oldun diye:))Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu ilave edilip 180-200 derece arası önceden ısıtılmış fırında pişirilir.(fırınınızın pişirme durumunu siz daha iyi bilirsiniz)Afiyet olsun:))

    1 yorum:

    gelibolu17 dedi ki...

    canım bu güze poğaçaların şimdi yayında,çok teşekkür ederim,ellerine sağlık,gene beklerim selamlar :)

    18 Eylül 2011 Pazar

    KIYMALI POĞAÇA

    Nihayet tarif yayınlamak için vakit bulabildim.Tabi söz verdiğim gibi bu tarif Çay ,Kahve Bahane etkiliği için sevgili Gelibolu17 arkadaşımıza gönderiyorum.Bu poğaca hamurunu ilk defa denedim ve çok beğendim.Mayalı hamur hemen tüketilince sevdiğimden annemin klasik poğaça hamurunu çok sevmediğimden bu hamur tam bana göre:))Ben kıymalı poğaça yapmayı tercih ettim.Bu hamurdan ben 15 tane çıkardım.Eğer daha fazla isterseniz iki kat malzemeyle yapmakta yarar var.İşte tarifi:

    Malzemeler:
         
    Hamuru:
    • 125 margarin veya tereyağ(eritilmiş)
    • 2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
    • 1 su bardağı süt
    • 1 kabartma tozu
    • 1 tatlı kaşığı tuz
    • Aldığı kadar un
    İç malzemesi:
    • 200-300gr kıyma
    • 1 soğan
    • 1 domates
    • 1 biber
    • Pulbiber ,karabiber,tuz
    Yapılışı:
    Hamurun tüm malzemeleri karıştırılıp kıvamlı bir hamur elde edilir.Sert veya çok cıvık olmamalı.Vaktiniz varsa dinlendirin lezzetini arttırıyor kesinlikle.İç malzemeleri için soğan ,kıyma kavrulup domates,biber ve baharatlar ilave edilir.İç malzeme soğuğunca klasik poğaça gibi yapılır.Ben ağzını çatalla bastırarak kapattım.Görünümü daha güzel oldun diye:))Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu ilave edilip 180-200 derece arası önceden ısıtılmış fırında pişirilir.(fırınınızın pişirme durumunu siz daha iyi bilirsiniz)Afiyet olsun:))

      1 yorum:

      gelibolu17 dedi ki...

      canım bu güze poğaçaların şimdi yayında,çok teşekkür ederim,ellerine sağlık,gene beklerim selamlar :)