4 Eylül 2009 Cuma

BUZZZ GİBİ LİMONATA

Bu yaz boyunca hemen hemen her markanın limonatası piyasaya çıktı.Ve birçoğunu denedik.En sonunda bende ev de yapmaya karar verdim.Sıcak havada ve özellikle iftar da tadına doyulmuyor.Emine Beder'in tarifine göre yaptım limonatayı.Gerçi ölçü vermemişlerdi.Ancak ben deneyerek tadını tutturdum.Siz de tadarak yaparsanız istediğiniz lezzeti yakalayabilirsiniz.Tarif ise şöyle:
  • 6 limon
  • 1,5 -2 bardak şeker
  • Su
Limonların kabukları rendelenir.Diğer kısmı ise dörde bölünüp kabuklarıyla bir kaba konur.Üzerine şeker döküp iyice mıncıklanır.Sulanması için biraz buzdolabında bekletebilirsiniz.Daha sonra suyu biraz ılıtıp bu karışımın üzerine dökerseniz şeker daha kolay eriyecektir.En son olarak bu karışımı süzerek buzdolabında soğutup afiyetle içebilirsiniz.
Not:
Şeker az gelirse ekleyebilir ,çok gelirse su ekleyerek istediğiniz tadı yakalayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

4 Eylül 2009 Cuma

BUZZZ GİBİ LİMONATA

Bu yaz boyunca hemen hemen her markanın limonatası piyasaya çıktı.Ve birçoğunu denedik.En sonunda bende ev de yapmaya karar verdim.Sıcak havada ve özellikle iftar da tadına doyulmuyor.Emine Beder'in tarifine göre yaptım limonatayı.Gerçi ölçü vermemişlerdi.Ancak ben deneyerek tadını tutturdum.Siz de tadarak yaparsanız istediğiniz lezzeti yakalayabilirsiniz.Tarif ise şöyle:
  • 6 limon
  • 1,5 -2 bardak şeker
  • Su
Limonların kabukları rendelenir.Diğer kısmı ise dörde bölünüp kabuklarıyla bir kaba konur.Üzerine şeker döküp iyice mıncıklanır.Sulanması için biraz buzdolabında bekletebilirsiniz.Daha sonra suyu biraz ılıtıp bu karışımın üzerine dökerseniz şeker daha kolay eriyecektir.En son olarak bu karışımı süzerek buzdolabında soğutup afiyetle içebilirsiniz.
Not:
Şeker az gelirse ekleyebilir ,çok gelirse su ekleyerek istediğiniz tadı yakalayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: