6 Aralık 2010 Pazartesi

TARÇINLI KURABİYE



Tadını merak ettiğim başka bir tarif.(bu merak beni yoruyor bazen)Yapmadan önce tatma şansım oldu bu sefer.Tarçının hep ağır olacağını düşünmüştüm ama hiç de öyle değildi.Gayet güzel bir kurabiye.Benim uyguladığım tarif şöyle:
Malzemeler:
  • 250 margarin ya da tereyağ
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı buğday veya mısır nişastası(eklemeden de yapabilirsiniz)
Üzeri için:
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı tarçın
Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki yağa şeker eklenip krema kıvamı olana kadar çırpılır.İçine un ,kabartma tozu,vanilya,nişasta eklenir.Hamur kıvama gelene kadar yoğrulur.İstenilen kıvama gelen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlanır.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir.Kurabiyeler ılınınca üzerine tarçın- pudra şekeri karışımı elenir.Afiyet olsun:)



Hiç yorum yok:

6 Aralık 2010 Pazartesi

TARÇINLI KURABİYE



Tadını merak ettiğim başka bir tarif.(bu merak beni yoruyor bazen)Yapmadan önce tatma şansım oldu bu sefer.Tarçının hep ağır olacağını düşünmüştüm ama hiç de öyle değildi.Gayet güzel bir kurabiye.Benim uyguladığım tarif şöyle:
Malzemeler:
  • 250 margarin ya da tereyağ
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı buğday veya mısır nişastası(eklemeden de yapabilirsiniz)
Üzeri için:
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı tarçın
Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki yağa şeker eklenip krema kıvamı olana kadar çırpılır.İçine un ,kabartma tozu,vanilya,nişasta eklenir.Hamur kıvama gelene kadar yoğrulur.İstenilen kıvama gelen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlanır.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir.Kurabiyeler ılınınca üzerine tarçın- pudra şekeri karışımı elenir.Afiyet olsun:)



Hiç yorum yok: