8 Nisan 2012 Pazar

ERİK MARMELATLI PONÇİK


Siz sever misiniz bilmem ama benim çok hoşuma gidiyor bu ponçikler:)Yapımı çok kolay,güzel bir hamuru var.Hemen oluyor.Ancak mayalanma süresini beklemeniz gerekiyor.O kadar...Annemin kış hazırlığı olarak yaptığı erik marmelatıyla yapıyorum.Zevkle yiyiyorum.İçine başka marmelatta konabilir.Ponçik uzmanı arkmenadaşım sakın reçelle yapma ponçik sadece marmelatla yapılır diye uyardı.Ben de bunu dikkate aldım:))Hemen yapılışını vermek istiyorum.

Malzemeler:

  • 100 gr margarin veya tereyağ
  • 1/2 çay bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant maya
  • 3,5 su bardağı un
  • İçi için marmelat
Yapılışı:
Oda sıcalığında ki yağı,mayayı,şekeri unun içine koyup sütü ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Unun bir kısmını  azar azar koymakta yarar var.Sonra mayalanan hamuru 3 parçaya ayırıp merdane ile yuvarlak açıp bir bezeyi 8 üçgen parçaya ayırıp içine marmelatını ilave ederek rulolar yapıyorum.Sonra 170 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.Soğuyunca üzerine pudra şekeri ilave ediyoruz.Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok:

8 Nisan 2012 Pazar

ERİK MARMELATLI PONÇİK


Siz sever misiniz bilmem ama benim çok hoşuma gidiyor bu ponçikler:)Yapımı çok kolay,güzel bir hamuru var.Hemen oluyor.Ancak mayalanma süresini beklemeniz gerekiyor.O kadar...Annemin kış hazırlığı olarak yaptığı erik marmelatıyla yapıyorum.Zevkle yiyiyorum.İçine başka marmelatta konabilir.Ponçik uzmanı arkmenadaşım sakın reçelle yapma ponçik sadece marmelatla yapılır diye uyardı.Ben de bunu dikkate aldım:))Hemen yapılışını vermek istiyorum.

Malzemeler:

  • 100 gr margarin veya tereyağ
  • 1/2 çay bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant maya
  • 3,5 su bardağı un
  • İçi için marmelat
Yapılışı:
Oda sıcalığında ki yağı,mayayı,şekeri unun içine koyup sütü ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Unun bir kısmını  azar azar koymakta yarar var.Sonra mayalanan hamuru 3 parçaya ayırıp merdane ile yuvarlak açıp bir bezeyi 8 üçgen parçaya ayırıp içine marmelatını ilave ederek rulolar yapıyorum.Sonra 170 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.Soğuyunca üzerine pudra şekeri ilave ediyoruz.Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok: